Pages

Vinkkejä muratin hoitoon

tiistai 17. kesäkuuta 2014

Älkää antako ostikon hämätä. En suinkaan jaa vinkkejä kasvien hoitoon vaan olen itse kipeästi vinkkien tarpeessa. Minä en todellakaan ole mikään viherpeukalo! Yleensä yritän ostaa kasveja, jotka olisivat mahdollisimman helppohoitoisia, mutta jostain syystä saan nekin tapettua. Häntä koipien välissä sitten menen kiltisti ostamaan tilalle uusia. Nyt kaipaisinkin vinkkejä muratin hoitoon. Osaisiko joku sanoa idioottivarman keinon, miten voisin olla tappamatta murattia? Olen aika ylpeä, että kuvan yksilö on pysynyt hengissä jo kaksi kuukautta. Se on hajamieliselle kasvinhoitajalle jo aikamoinen saavutus. Olen koittanut silloin tällöin suihkia lehtiä vedellä ja kastelenkin aika usein, mutta nyt se alkaa näyttämään jo ensimmäisiä kuolon merkkejä. Eli kaikki viherpeukalot HOI! Antakaas mulle vinkkejä miten olla tappamatta murattia. Kiitos!


2 kommenttia:

  1. En ole mikään paras neuvoja, mutta olen itse onnistunut pitämään murattini elossa jo helmikuusta lähtien! Pyrin suihkuttelemaan sitä lähes joka päivä, ja huomasin että se tarvitsee vettä aika usein, muutaman päivän välein :) Oma muratti on kyllä myös harventunut hieman, mutta puskee se uuttakin lehteä. Onnea ja menestystä sinun muratillesi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi murattiraukalle on meinannut käydä hassusti kyllä jo. Juhannuksen aikana se oli vähän päässyt kuivahtelemaan. Mutta hyvä tietää, että sitä voi siis ihan päivittäin suihkutella. Joskus oon onnistunt kasvit tappamaan ylikastelemalla (koskee kyllä lähinnä mehikasveja). Kiitos vinkeistä Peeta! Mä yritän vielä pelastaa raukan :)

      Poista

Olisi mukavaa lukea teidän kommentteja. Jätä siis omasi tähän. Kiitos!